چطور میشود برای یک سُنی ثابت کرد که امام حسن عسکری علیه السلام فرزندی داشتهاند؟ (لیسانس روانشناسی)
پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس - شبهه):
اگر کسی ولایت و امامت را نشناخته باشد و باور نکرده باشد، برایش چه فرقی دارد که شخصی به نام «حسن بن علی العسکری - علیه السلام» فرزند پسری داشته یا نداشتهاند؟! به فرض که ثابت کنید ایشان فرزند پسر هم داشته، برای او چه فرقی میکند؟!
بدیهی است که پس از اثبات فرزند پسر برای ایشان، باید اثبات نمایید که ایشان نیز امام میباشند، در حالی که او [سنّی یا ...]، پدر و پدران ایشان را نیز به امامت قبول ندارد؛ چرا که هنوز به اصل ولایت و امامت، معرفت (شناخت) و ایمانی نیافته است!
●- مهم این است که یک مسلمان [اعم از شیعه یا سنّی] باید به حکم عقل و نیز مستند به نقل (آیات و احادیث)، بداند و باور نماید که با رحلت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله، هدایت إلهی توسط حجّتهایش منقطع نشده است و مردمان سر خود رها نشدهاند، که این رهاسازی با عقل، وحی، حکمت، عدل و هدایت إلهی منافات دارد.
در میان ادیان الهی، یهودیان مدعی به کنار کشیدن خدا و رها سازی مردمان میباشند که دقیقاً همان اندیشۀ کفار و مشرکان قدیم و جدید [و فراماسونهای شیطانپرست] میباشد و متأسفانه بسیاری از اندیشههای جعلی کفار یهود، به اندیشههای مسلمانان نیز نفوذ کرده است!
در قرآن کریم، به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمود: «إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ - تو تنها بيم دهندهای، و برای هر گروهی هدايت كنندهای هست» (الرّعد، 7)
بنابراین، یک مسلمان، باید ابتدا ولایت و امامت را بشناسد، سپس امامان را بشناسد و قبول نماید و سپس تحقیق کند که آیا این سلسله به امام عسکری علیه السلام ختم شده یا نشده است؟!
●- در هر حال، از آنجا که در این مختصر، موضوع اثبات ولایت و امامت و سپس اثبات ولیّ الله و حجّت الله بودن امامان علیهم السلام نمیباشد؛ به ایفاد مستندات از منابع معتبر اهل سنّت، در بارۀ فرزند پسر داشتن حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، بسنده میشود.
●- سنّیها و حتی وهابیها که یک مذهب جعلی و انگلیسی میباشد، به ظهور و قیام حضرت حجّت، امام مهدی علیه السلام اعتقاد دارند، با این تفاوت که میگویند: «هنوز به دنیا نیامده و روزی به دنیا خواهد آمد!» لذا به قیام امامی که فعلاً وجود ندارد، اعتقاد دارند! و البته باید توجه داشت که این باوری است که به اذهان عمومی آنان دیکته و القا شده است، وگرنه مستندات در کتب معتبر خودشان بسیار است.
علمای بسیاری از اهل سنّت، احادیث بیان شده توسط شخص پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، در موضوع مهدویت را صحیح میدانند، مانند: «حاكم نيشابوری، بيهقی، بغوی، ابن اثير، قرطبی مالکی، ذهبی و حتی ابن تیمیه (بنیانگذار وهابیت انگلیسی).
1- ابن اثیر جزری: «در سال 260 هجری قمری حسن بن علی ... (عليهم السلام) از دنيا رفت. او پدر محمد است كه شيعيان منتظر او از سرداب سامرا هستند» (الکامل فی التاریخ، ابن اثیر الجزری، دارالکتاب العربی، بیروت، بی تا، ج 6، ص 320)
*- البته این که شیعیان منتظر ظهور او از سرداب شهر سامراء میباشند، دروغ و افترایی است که آنها به شیعیان نسبت دادهاند، بلکه شیعیان منتظر ظهور ایشان در کنار کعبۀ معظمه میباشند.
2- ابن حجر هیتمی، از علمای مشهور سنّی، اذعان میدارد: «حسن عسکری جز یک فرزند از خود به جای نگذاشته که ابوالقاسم محمد الحجّة است و سن او هنگام وفات پدرش پنج سال بوده، لکن خداوند حکمت را در او نهاده است» (الصواعق المحرقه، هیتمی، چاپ اول، ص 601)
2- کمال الدین محمد طلحه شامی شافعی، باب دوازدهم از کتابش را به «مناقب آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین» اختصاص داده است و خود تأکید نموده که «باب دوازدهم دربارۀ ابوالقاسم محمد بن الحسن الخالص... میباشد». او با اتصال نصب امام زمان به امیرالمؤمنین علیهما السلام میافزاید: «مهدی (علیه السلام) از فرزندان بتول طاهره که پاره تن پیامبر (صلی الله علیه و آله) است میباشد و مولدش در سامراء در بیست و سوم رمضان سال 258 هجری اتفاق افتاد و پدرش الحسن الخالص، و مادرش ام ولد بود که به نام صقیل یا حکیمه معروف بود». (مطالب السؤول فی مناقب آل الرسول، شافعی، محمّد بن طلحه، مؤسسه ام القری، بیروت، 1420 هـ ق، ج 2، ص 153)
*- البته جناب حکیمه علیها السلام، عمّه امام حسن عسکری علیه السلام بودند و مادر ایشان حضرت نرجس خاتون علیها السلام میباشند و تاریخ تولد ایشان نیز در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری بوده است.
3- شبلنجی، از علمای به نام اهل سنّت نیز در کتابش، فصلی را به «مناقب محمد بن الحسن» اختصاص داده و پس از ذکر سلسله پدران حضرت امام مهدی علیه السلام، مینویسد: «مادرش، ام ولد بود و نام او نرجس یا صقیل و یا سوسن بود، و کنیهاش ابوالقاسم است و امامیه القاب ایشان را حجّت، مهدی، خلف صالح، قائم، منتظر و صاحب الزمان، معرفی کردهاند. مشهورترین لقب او «مهدی» است» (نورالابصار فی مناقب آل بیت النبی المختار، شبلنجی، مؤمن بن حسن، دارالکتب العلمیه، بیروت، 1418 هـ ق، ص 168)
4- سلیمان بن ابراهیم القندوزی، از معروفترین علما و محدثان سنّی مینویسد: «خبر موثق نزد محققین این است که ولادت قائم (علیه السلام) در شب نیمه شعبان سال 255 هجری در شهر سامرا بوده است» (ینابیع الموده، قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، مؤسسة الأعلمی، بیروت، 1418 هـ ق، ج 2، ص 543)
5- ابن خلکان نیز در کتابش، بابی را به «ذکر محمد بن الحسن المهدی» اختصاص داده و نوشته است: «...ابالقاسم محمد بن حسن عسکری بن علی هادی دوازدهمین امام بنابر اعتقاد شیعیان دوازده امامی است که به لقب «حجّت» شناخته میشود. ولادت او روز جمعه منتصف (نیمه) شعبان سال 255 هجری اتفاق افتاد...» (وفیات الاعیان، ابن خلّکان، محمّد ابی بکر، منشورات رضی، قم، 1363 هـ ش، ج 4، ص 176)
*- اگر بخواهیم مستندات در تولد ایشان را در کتب معتبر علمای سنّی شماریم، بحث به درازا میکشد؛ اما میپرسیم: «حال که یک سنّی، طبق مستندات خودشان، به تولد پسر امام حسن عسکری علیه السلام، واقف شد، چه اتفاقی در باورهای او رخ میدهد؟!»
اگر بخواهد به همین مقدار بسنده نماید، هیچ اتفاقی نمیافتد و در نهایت میگوید: «من نمیدانستم که ایشان فرزندی داشتند، حالا دانستم»؛ لذا مهم این است که هر مسلمانی [اعم از شیعه یا سنّی]، ابتدا اصل «ولایت و امامت» را بشناشد - سپس شخص اوصیای رسول اکرم صلوات الله علیه را بشناسد - سپس بداند و باور نماید که آنان همگی ولیّ الله، حجّت الله و امامان برگزیده از سوی خداوند متعال برای هدایت مردمان بوده و میباشند - سپس وارد مبحث «مهدویت» شود و اگر منابع و احادیث شیعه را قبول ندارد، با مراجعه به کتب موثق خودشان، بداند که ایشان از سلالۀ امیرالمؤمنین و حضرت فاطمة الزهراء تا امام حسن عسکری علیهم السلام میباشند و به دنیا آمدهاند. غیبت صغری و غیبت کبری داشتند ... و به امر خدا در کنار کعبه معظمه، برای همگان ظهور مینمایند و برای سرنگونی نظامات سلطه و استقرار نظام عدل إلهی و حکومت واحد جهانی به رهبری امام معصوم، قیام مینمایند.
مشارکت و همافزایی - لطفاً این پرسش و پاسخ را برای دوستان به اشتراک بگذارید؛متشکر.
- تعداد بازدید : 213
- 9 دی 1402
- نسخه قابل چاپ
- اشتراک گذاری
کلمات کلیدی: تاریخی امام مهدی
نظرات کاربران
ان شاءالله خدا بندگانش رو عاقبت بخیر کنه